2014 m. rugpjūčio 14 d., ketvirtadienis

Ir vis dėlto KMR 2014


I etapas.
Loterija. Norisi tikėt, kad su panašiai vienodu laimėjimų/pralaimėjimų santykiu visiems, ar bent jau mums.
Startas praktiškai idealus,dėka ko iš vartų išeinam antri (gal treti), vėliau objektyviai greitesni laivai atsikovoja savo pozicijas po truputį. Į Palangą kursas kaip ir fordevindu, laikantis gan konservatyvios taktikos pavyksta išsilaikyt ir netgi lipt į priekį. Tačiau susisukęs ir nurimęs vėjas gan greitai viską verčia aukštyn kojom. Prie ženklo prisijungia dar ir B grupės jachtos. Iš A grupės esam gan tolokai, apie 8 vietą.
Paėmus ženklą, gan greitai pradedam "tvarkytis" su konkurentais. Jigy ir 4V priekyje, bet išsiskiria, Jigy prie kranto, 4V labiau į jūrą, Orka toli-toli jūroje. Po įvairių manipuliacijų su vėjo stiprumu ir kryptimi, jau gerokai vakarop, artėjam į finišą. Orka pagal CT priekyje, realiai šalia mūsų, bet ir Jigy su 4V nepabėgę... Kol negauna personalinio gūsiuko, o mes sugalvojam suhalsuot į "geresnę pusę". To pakanka, jie nuplaukia..
Dar kartą įsibėgėję jau atrodo kirsim finišo liniją (įsibėgėję tai iki 2-2,5kts), bet prieš pat ją vėjas pasisuka kokių 75 laipsnių kampu į nosį, tenka leist spinakerį, vėjas baigiasi. Rezultate prarandam apie 15 minučių realaus laiko, aplenkia Arabela (pirmą ir paskutinį sykį, nepyk Klaudai...J), Orka finišuoja iš paskos. Vienas didesnių malonumų per dieną - išsimaudyti.


Pamąstymams: ORC rekomenduoja rengti varžybas prie 2-12 m/s. Pusę dienos pūtė <2 m/s. Logikos jokios. Kai kas ~25-28 mylias plauke arti 12 valandų.


Rezultatas: galėjo būt ir geriau, tiek dėl objektyvių priežasčių, tiek ir dėl klaidų. Antra vieta grupėje būtų buvę labai gerai, po Orkos.


Klaidos: neparuošta genuja uoste, kai reikėjo greit kelt prie molo; halsas nebetoli finišo - reikėjo sekt paskui Jigy ir 4V; spinakerio leidimas ant finišo, pasisukus vėjui - reikėjo bandyt krist.


II etapas.
Loterija nr 2. Viskas baigės neblogai, bet kažkas ir aukso puodą laimėjo.
Startas pusėtinas. Neblogas, bet užvažiavo kiti ant viršaus, tik prie Kopgalio išsirinkom sau vietą.
Laviruotė į Nidą prieš likutinę bangą nekokia, arba nemokam laivo paleist, arba tokios sąlygos jam netinkamos. Ilgai tampomės su Katarina, prieš Nidą pabėgam, vėjas apsisuka į laviruotę atgal.
Vėlgi labai kultūringai ir gana konservatyviai laikomės vidurio, pagal mažus vėjo pasisukimus lipam aukštyn. po 1-1,5 valandos plaukimo jau esam fiziškai treti, kas ir buvo mūsų mažu tikslu. Estas po ženklo paeina į jūrą - neišlošia. Per kelis vendus galiausiai patraukia į krantą, perlaukia kelis pasisukimus, kol galiausiai nuo pat kranto gauna pasisukimą, kuris nuo mūsų "vidurio" skiriasi kokiais 45 laipsniais... KMR 2014 CT įskaita ten ir buvo laimėta. Pralošinėdamas prie Nidos ženklo jūroje ~35 minutes pirmiesiems laivams, estas į uosto vartus atplaukia fiziškai pirmas.
Dar buvo Moredo fintas, kai nuėjęs į jūrą už horizonto (realiai), grįžta ir suvenduoja mums priekyje...
Į vartus ateinam ape 5-6. Prie Kopgalio aplenkiam Moredo, prie jachtklubo - Katariną, bet ji aplenkia mus atgal. Pradėjus seklėt marioms, estas darosi atsargus, tuo pasinaudoję jį aplenkiam. Bent fiziškai. Pagal ET - treti, pagal CT - treti, tik kitokia seka.


Pamąstymams: jeigu kitąmet Baltas pasidaryt lenktyninį kylį su grimzle 2,40 metro - ar visos KMR vyks jūroje? Juk buriavimo varžybų tikslas - ugdyti ir navigacines žinias taipogi. Tai kodėl nedavus panaviguot, pakrenuot laivo per seklumas prie Rotmano tiems "gudručiams", kurie nori turėt ilgą ir gražų kilį tada, kai verčia ir kai norisi gražiai važiuot laviruote...


Rezultatas: praktiškai maksimalus įmanomas.


Klaidos: reikėjo startuot agresyviau; norint laimėt, reikia priiminėt didelius sprendimus - bandyt eit į krantą, arba bent jau nepaleist persekiotojų; užleidom Katarinai dešinę pusę mariose; vendas prie Kiaulės nugaros - ant srovės, ir nueinant nuo artimiausio kurso.


III etapas.
Sustartuojam vidutiniškai, bet Katarina (netyčia) staigiai užkyla, mes irgi užsimetam, sustojam. Ji atkritus nuplaukia švariu vėju, per mus pervažiuoja Moredo, o suvenduot trukdo Go-Sailas... Iškentę visas kliūtis, venduojam link kopų, atgal, vėl link kopų - kol perlipam ženklą... Atrodo, kaip tik daug laiko pasistatyt spinkaerį, bet nėr to blogo, ko negalima dar labiau sugadint: spinakeris statomas nepakeliamai ilgai... Galiausiai pasileidžiam pavėjinio ženklo link, kuris, pasirodo, ne taip toli kaip tikėtasi - vėl užlipam per aukštai, viena laimė, kad ir pilnu fordevindu normaliai laivas eina, net tik bakštagais. Atlošiam keletą laivų. Toliau laviruotė - nepakontroliavom kitų laivų, ėjom artimesniu kursu į ženklą - konkurentai gavo ir stipresnio vėjo, ir pasisukimą, tada - vėl pavėjui, vėl laviruotė, ir halfindas į finišą. Kaip ir viskas neblogai, bet pagal CT nieko nebenustebinam, tik kad vėl treti finišuojam fiziškai.


Pamąstymams: ?


Rezultatas: klaidos mus pražudė, galėjo būt nemažai geriau.


Klaidos: nekokia starto pozicija; prastai nustatytas pirmas ženklas - per daug užsilipom; tragiškas spinakerio statymas ir kėlimas turint tam daugiau galimybių ir laiko nei reikia; antrą kartą vos nepraplauktas ženklas; neužsimetėm keleto šimtų metrų ant nosies konkurentams - papuolėm į duobę.


IV etapas.
Startas ganėtinai prastas - teko pralesit kelis laivus prie teisėjų laivo. Iš esmės reikėjo būt tokioj pozicijos, kad į startą plaukt halfindu, bet ne fordevindu; vėjo nebuvo daug ir nebesuspėjom. Viena paguoda, kad buvom aukščiausiai ant starto linijos, ir per viršų mušėmės į priekį. Visa tolimesnė distancija vyko gana paprastai, bet didelių įvykių. Kartą susisuko vėjas, besivejantiems leidęs "laviruotės" atkarpą eiti be vendų, nors mes, ėmę ženklą anksčiau, spėjom pasisukinėti pakankamai.
Be reikalo susimažinom bures - vėjo nebuvo  per daug, atkarpa neilga, reikėjo kentėt. O taip praleidom du laivus į priekį, atsilošt nebepavyko.
CT penkti, ET irgi penkti, tik vėl kita seka.


Pamąstymams: duodant startą "jūroje" iš katerio, kodėl nepakėlus "morkos" ir neperstačius starto linijos, kad startas būtų prieš vėją? Nes "pagal programą ir plakatus" numatyta 10,00? Ne argumentas...


Rezultatas: nekoks... kažkiek nepasisekė, kažkiek patys pralošėm, paskui nebeliko ir ūpo kovot, prieš finišą.


Klaidos: prastas startas; be reikalo išsikeltas stakselis.


V etapas.
Vėl startas neaišku koks. 6 žmonių įgula nesugeba pasileist chronometro, paklaida - minutėmis... Kaip ne keista, bet neina laivas, nors konkurentai irgi nebėga, bent pradžioj. Bet paskui prasideda nesąmonės - painiojamos atotoampos, brasai, spinakerio maišai... Visa tai baigiasi trauma, gerai bent, kad ne labai didele.
Iki pilno džiaugsmo teisėjai perstumia ženklą (jau po starto), ir tiek laviruotė gaunasi tramvajus, tiek pavėjui - metro, kai prieš vėją neišpjauni į ženklą kokių 150 metrų, o pavėjui nereikia halsuot apskritai - TWA~140-160. Tikra olimpiada, ponai! Ir, kas nors kiek dėmesio kreipia - šią frazę galima kartot per 5 metus 4 kartus mažiausiai... Gėda. Jei reikia - galiu į akis pasakyt.


Pamąstymams: jei etapas - olimpinis, distancija - kilpos, kodėl pagaliau nepaskaičiavus inshore balu?.. Nes trūksta supratimo.


Rezultatas: prastas. kur turi laimėt technika (plaukimo, ne jachtos), ten viskas ir buvo pralošta.


Klaidos: starto laikas ir vieta; taip spinakerių statyt ir kelti negalima.




Reziume: organizacijos lygis pakilo. El.laiškai prieš regatą, nuostatai, instrukcija.
Vanduo prieš plaukimus ir alus pasitinkant krante - labai. Skaičiavimo klaidos - nelabai (visgi buvo). Rezultatų nebuvimas po regatos - visai nekaip...
Imant sportinę pusę:
- kas priklausė nuo organizatorių 7/10
- kas nuo jų nepriklausė - 6/10


"Pompa" ir "pokazucha" - 8/10


Uždarymo "balius" - visiška nesąmonė... Jei taip, kitais metais už ~240 litų nuo laivo galima pusę laivyno pagirdyt iki ryto. Ir bėda ne alkoholyje - stalų mažai, maisto ir gėrimų - apskritai minimaliai. Už ką mokėt? už palapinę? tai kad nelijo tądien...


Mūsų pačių pasirodymas - 6/10 (begalės klaidų, šiaip diskomfortas laive atskirais atvejais, iniciatyvos nebuvimas kur jos reiktų, meistriškumo ir - svarbiausia - noro jo įgaut stoka).
Laivo paruošimas - 6/10 (dugnas - vidutiniškai, genuja prasta, stiebo reguliavimas neaišku koks).
Nusiteikimas - 6/10 (tarsi atvažiavom į renginį, o ne laimėt ar sportuot).


Iki kitų-aa, susitikimų-aaa...

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą