2015 m. spalio 19 d., pirmadienis

POR 2015



...kai aš mažas buvau, ir muzika dažniausiai sklisdavo iš tranzistorių, paskui - iš juostinių magnetofonų dinamikų, o paskui jau iš tuomet prabangių kasetinių, pirmas mano kasetinis įrašas buvo - nelabai svarbu kas. O pirmas lenkiškas TACK originalas - tai jau svarbu kas. Tai buvo Beatles - Yello Submarine. Metai galėjo būt kokie 1991, Mrangowo, ~5 klasė, anglų kalbos žinios - taburetės lygio. Bet netgi tada man Beatles supratimas buvo didesnis, negu Bitlo - dabar... Ir tai - ne visai kritika, nes kiekvienas sau ponas. Tai tiesiog požiūris, asmeninė nuomonė. Bet tegu būna nuosekliai.


POR 2015. O, nes Kuršių marios - tai mūsų ocean. Koks bebūtų. Penktadienį buvo beveik tikras, nes einant su štorminiu stakseliu ir pilnu grotu netrūko nei greičio, nei šalčio, nei vėjo. Nebent veikiančio šildytuvo kajutėje. Bet kaip delivery trip tai pakenčiamai. Užtai buvo savo grogo, karšto ir sočiai.


Šeštadienis kur kas geresnis - šilta, vėjas aprimęs, bangos nebėra, sąlygos varžyboms geros - kol vėjas neparimsta labai ir ilgam... Starto procedūra sujaukta, minutės pirmyn ir atgal jau nebestebina. Gerai, kad tą startą "duoda" jachta, tai kažkiek viskas aiškėja, nes matai, kada ji jau pradeda plaukti, nors pagal laiką tai ir neatitinka. Tiek to. Startas neblogas, be nuotykių, einam į pirmą ženklą.
Planas - "kad pavėjiniam kurse matyti visų konkurentų nosis". Pasakyta - padaryta. Стол заказов, мечтайте осторожно. Pirmą ženklą imam pirmi, prieš tai galėję teisėtai įvažiuot į Baltą ir dar jam bandelių (tai yra - traškančių riestainių) pasiūlyt. Pasikeliam spinakerį, rikiuojamės į eilę kito ženklo link. Baltas pravažiuoja, mes pavažiuojam, Idefix važiuoja pro visus, tik aukštokai. Mariose pilna tinklų, plūduriukai labai jau menkučiai, net ant lygaus vandens neina įžiūrėt. Tenka siųst jungą į stiebą, впередглядящим, su binokliu (na gerai, ne į stiebą, tik šiaip dairomės akylai). Aplenkiam atgal Baltą, pozicijos gerėja. Pasisuka ir sustiprėja vėjas, vėl į ženklą pirmi, šįkart jau ir atsiplėšę.
Laviruotė, nes vėjas susisuka vos ne 90 laipsnių nuo prognozės. Gal ir neblogai. Einam nuo Nidos į kitą krantą, 31 boją. Vos ne visą kelią ir beveik prieš visus - kokių 15 laipsnių aukščiau. Atstumas išlieka. Bet artėjant prie kranto, vėjas sėda, ir galiniai prisiveja. Labiausiai nepasiseka ir pasiseka (sugalvok tu taip? ne kitaip, kaip pavadinimas lemtingas..) Kirkei, kuri pirma į tinklus įvažiuoja, pastringa gerokai, o paskui iš to paties pastrigimo vietos šauna atgal į trečią, kaip niekur nieko. Mes prie ženklo vėl pirmi, Baltas jau arčiau - prisisukinėjęs vėjas, kuris vos ne ratu eina prie kranto, leido prisivyti, Kirkė irgi netoli, vos ne ginčytinoj pagal balą pozicijoj. Keliam spinakerį - tik 10-čiai minučių, nes vėjas vėl apsisuka kokių 90 laipsnių, ir iš 140 TWA belieka 50. Beidevindas į Pilypą, 4-5 metrai, Baltas važiuoja po truputį... Še tau, boba, ir 39 pėdos, nauji (ir svarbiausia - lyginant su mūsų, dideli) North'sai. Pilypą imam dar pirmi. ~5 valandas einam fiziškai pirmi, kai pagal balą esam tik penkti greičiausi, o pagal dydį savo grupėj - mažiausi. .Kaifaš... Tik neilgam. Vėl tie pėdai ir norsai, pravažiuoja. Lėtai, bet užtikrintai. Mes irgi užtikritai iš paskos jo važiuojam į finišą. Antri iš grupės faktiškai, bet kaip pasirodo, perskaičiavus pirmi. Smagu.


Antra pusė smagumo - kaip visada, krante. Vienas smagumas be kabučių, kitas - tik su...
Gana daug laivų, gana daug draugų. Smagu. Kompanija, kalbos, griliukas (draugų), karštas srėbalas (organizatorių). Pasisėdėjimai, padiskutavimai ant suoliukų. Smagu.


20,30 - uždarymas ir apdovanojimas. Prasideda ~22,00? "smagu...".
Kalbėtojas terasoje, kolonėlė - kavinėje. Sumoje visiška kokofonija.
Regatos.lt - geras portalas sukurtas, tik naudojamasi juo nemokšiškai: operatyvumo jokio (kas buvo pagrindinis to portalo koziris), žinučių prieš varžybas buvo prisųsta panašiai kiekvienam laivui po vieną, o laivų priregistruota buvo 43. Vietoj to kad viską iškart parašyt instrukcijose.
Du rimti konkurentai nesugebėjo įveikt seklumų pakeliui į varžybas, gaila. Ironija - vakar jau srovė iš jūros, ir stipri, vanduo kyla.
Įskaitos - ORC greičiausi laivai pagal perskaičiuotą laiką (nors visada greičiausias yra tiesiog greičiausias), prizai - už perskaičiuotą, laisvos grupės - pagal tikrą laiką sujungtos netgi dvi ar net trys (jei dar Gafsanus skaičiuoti), prizą duoda už vienos grupės perskaičiuotą laiką, paršelį už tikrą, ir taip toliau... Žodžiu, kam Paršelis, o kam ir visa kiaulė. Bet čia jau organizatorių privilegija, pasakas sekt "kam davė, tam davė, o kam ir nebeliko...".
Savo grupėj likom pirmi, bendroj ORC įskaitoj - 3 (kaip sakė vienas respektabilus kolega - "ORC grupės tam ir yra, kad atskirt, bet ne tam, kad paskui vėl sujungt"). Ultra suplaukė gerai, Carter 30 balas pagal ORC dėkingas. Idefix kala redbulį tikriausiai, taigi - kaip ant sparnų...
Starto mokesčiai - būksveiks... O už stovėjimą Nidoj dar patiems tenka susimokėt (gerai, kad kainos pakenčiamos).
Sumauto Mauto išvis nebuvo matyti, nors taip laukėm...
Rezultatai ORC skaičiuojami pagal inshore balą, nors tai yra visiška nesąmonė: ORC sako taip -
This wide variety of scoring options may look complex, but it is actually one of the strength of the ORC rating systems to offer race managers a variety to choose from that best suits their fleet, their race type and their race conditions. The factors race managers should consider when choosing which scoring type to use include:
  • type of race- windward/leeward or an offshore race
Ir nė žodžio apie distancijos ilgius.
"Smagu".


Geriausia dalis - pačios varžybos, kurios jau po starto, ir kur tik dalyviai. Tos vietos dažniausiai niekas nebesugadina. Kranto programa - pagal kiekvieno skonį, tik su prielaida, kad ją vis kas nors kėsinsis paįvairint.


Manau, kad regatų sezono uždarymas pavyko. Oras buvo tikrai geras, varžybos įvyko, ir gana neblogos, emocijų pakako, rezultatai džiugina. Kitąmet irgi plauksim.
Nei šnipo jums, nei uodegos.


Foto - Erika Kižienė



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą