2015 m. gruodžio 12 d., šeštadienis

Sraigtai

Kad ir keista, tačiau ir burinis laivas turi sraigtą, ir dažnokai juo naudojasi. Kartais net per dažnai - neretas, prieš porą dešimtmečių vien burėmis sugebėdavęs visą dieną smagai ant vandens praleisti, dabar beveik pusę to laiko birbina ir dūmina...

O dar įdomiau, kad net lenktyninėms jachtoms, kurios lenktyniauja buriuodamos, sraigtas turi įtakos - jis sudaro vadinamo "balo" dalį, o kartais ir nesudaro.
Taigi, kaip sakė Mopasanas (tas, kuris Gi de) - ближе к телу.



Dviejų menčių, sudedamas (folding). pats populiariausias iš modernių sraigtų - ta prasme, kad iš dabar atkeliaujančių pas mus laivų, tokių sraigtų sutinkama daugiausia. Jis ir bus palyginimas šioje istorijoje (reference). Stabdo edaug, sakoma, kad gali būt ne labai efektyvus atgaline eiga.



Dviejų menčių, nusukamas (feathering). Mentės ne susiglaudžia, o pasisuka taip, kad sudarytų minimalų pasipriešinimą judėjimui. Pradėjus sukti veleną, atsisuka į darbinę poziciją. Paliekant visus sraigto parametrus vienodus, tik pakeistu tipą iš folding į feathering, balas nesikeičia.
Grėsmė - esant prastesnei būklei (apaugimas, rūdys), gali nesusisukti... Turėsi kibirą prie kylio parištą. Karti patirtis kalba pati už save. Bet jei dirba - dirba gerai.


Sudedamas trijų menčių. Balo kaip ir nekeičia, jei variklis traukia - greičio prideda. Stabdo labiau nei 2 menčių, bet per plauką tik.


Lenktyninis variantas - 2 mentės, sudedamas. Balo nekeičia, stabdo mažiau nei paprastas dviejų menčių. Bet užtai ir brangus...


Tikras lenktyninis sraigtas, ypač kai apaugęs. Trijų menčių sraigtas, lyginant su 2 menčių sudedamu, prideda balui apie 20 sekundžių. Stabdo už du, akivaizdu.



Kintamo žingsnio (?). Geriausiai dirba, kai variklis veikia.

Pasitikrinam savo sraigtus prieš naują sezoną, nusivalom, ir nusiblizginam - juk kai laivas gražus, ir plaukia greičiau.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą