2018 m. rugpjūčio 18 d., šeštadienis

51 Kuršių marių regata. Esox x-99 - III vieta bendroje įskaitoje




Laimėtas pirmas etapas Esox KMR istorijoje, o vėliau - ir antras. Pirmajame etape trūko 28 sekundžių iki etapo nugalėtojo bendroje įskaitoje vardo.

Pirmas etapas. Pučia apie 9 metrus, gūsiuose maks iki 12. Nuostabus startas, gal 4-5 sekundžių pavėlavimas, bet su greičiu. TOP 3 visame laivyne. Praktiškai be didesnių klaidų, kiek komplikuotas išėjimas laviruote pačiuose vartuose, ir grįžimas į vartus - trukdė prekybinis laivas ir keltas. Superiniai kursai su genakeriu - antrame bakštage konkurentai padarė klaidų, taip pat trūko meistriškumo - mes su genakeriu, konkurentai arba be, arba su mažesniais. 

Antras etapas. Pučia apie 8 metrus, gūsiai iki 10-11. Labai geras startas, ne idealus laike, bet su greičiu geroje pozicijoje, TOP 5. Iškart geriau jaučiasi visas kitas laivynas, nors banga ir didesnė. Išėjimas per vartus ne blizgantis, bet pakenčiamas.Dvi esminės klaidos - pirmoje laviruotėje buvo tendencija, kad vėjas suksis nuo vakarų šiauriau. Einant su konkurentais kartu, leidžiam jiems plaukti šiaurės link (Katarina Jee suvenduoja į kairį halzą, ir tolsta į dešinę pusę nuo generalinio kurso, to nepastebi visa komanda). Vėliau, pasisukus vėjui šiauriau, jie iškart įgyja pranašumą. Antra klaida - vėlgi šiauriau susisukęs vėjas, ir mūsų kampas plaukiant pavėjui tampa lygus ~135 laipsnius. Tai reiškia, kad vienu halsu plaukiam per aukštai, kas neprideda tiek greičio kiek atstumo, o suhalsavus - pilnai pavėjui, kai greičio ne pakankamai, laivas vartomas ir t.t. Liekam antri, kas (po pirmo etapo pergalės) jau nesėkmė.


Trečias etapas. Pučia 4-5 metrai. Riba tarp Low ir Medium koeficientų. Neblogas startas su greičiu, linijos viduryje, bet su švariu vėju. Labai gražios lenktynės. Tikriausiai taktiškai brandžiausios per daug metų kreiserinio buriavimo - kova su artimu rimtu konkurentu. Praktiškai galima teigti, kad viena klaida ar situacija neleido gauti dar papildomai 12 sekundžių persvaros, kurių trūko iki 1 vietos: išeinant į paskutinį fordevindą, papauolam po Festina, kuri negali greitai pasikelti spinakerio. Mes keliamės, esam šešėlyje, neparuoštas halsas, netrukus dar vienas atgal... Tikriausiai 12 sekundžių praloštos...


Ketvirtas etapas. Startas neblogas, linijoje, su greičiu, švariu vėju. Jau sunkesnis etapas, konkurentai turi greičio, kiek pasėdo vėjas. Galiausiai dar prarandame greičio, Katarina išeina iš pavėjo, dar vėliau vėjas vėl sėda (teisėjų klaida - reikėjo duoti ne 3, o 2 kilpas, nes sėdant vėjui, atsiliekantys lėtesni laivai gauna "baudos" dėl silpnesnio vėjo...). 2 kilpų lenktynės būtų buvę teisingesnės. Liekam ketvirti. Kaip pasirodė vėliau - atmetimas.


Penktas etapas. Starte pučia 6-7 metrai, vėliau 3-4, vėliau vėl iki 7. Kaip ne keista, vėl geras startas, su greičiu, švariu vėju, linijoje. Geras greitis pavėjui, bet keista klaida laviruotėje: priešingai prognozėms, vėjas sukasi 15-20 laipsnių. Pasisukimas toks stabilus, kad atrodo, kad jis bus nuolatinis. Todėl atrodo, kad laikas posūkiui... Tačiau pasirodo, kad vėliau vėjas grįžta, ir likę be posūkio, gauna žymų pranašumą. Pasivyti nebepavyksta, nes atsiranda vėjo duobių, nors pasisukimų keletą pagauname sėkmingai. Galiausiai gana sėkminga 3 vieta, nors atrodė, kad galėjo baigtis žymiai prasčiau. O estai tampa nebepavejami grupėje.


Šeštas etapas. Vėjas nuo 1 iki 8 metrų, kiek ir laikėsi praktiškai visą laiką iš 3 valandų distancijos. Uniklaus etapas - 16 ženklų 17 mylių distancija... Smagiausia turėjo būti 39 ir 40 pėdų laivams. Po to, kai trūko Katarinos Jee groto falas, beliko kantriai ir tiksliai plaukti pirmyn, neskaičiuojant sekundžių, tačiau saugantis nuo klaidų. Pasirodo, kad pakako, ir laimėjome antrąjį savo etapą KMR.


Bendri teigiami pastebėjimai:
- laivo techninis paruošimas pakankamai geras, detales galima tobulinti
- praktiškai tobuli halsai prie stipraus vėjo
- greičio ir balo santykis patenkinamas
- nedarant rimtų techninių klaidų galima užimti aukštesnę nei vidutinė vietą grupėje
- siekiant prizinių vietų, reikalingi tikslūs ir savalaikiai techniniai sprendimai ir manevrai, plius teisingi taktiniai sprendimai

Bendri neigiami pastebėjimai:
- trūksta techninio pasirengimo - krenta burės per bortą, išsivynioja, pasileidžia burės 
- trūksta treniruočių/įgūdžių dirbant su tam tikromis burėmis
- reikalinga tobulinti bendrus buriavimo ir laivo valdymo įgūdžius - ne tik siauros specializacijos, tačiau siekti didesnio pakeičiamumo tarpusavyje 


Bonus: po daugybės metų, klaipėdiečiams (ir ne KMJBK) pavyko paveržti Komodoro A.M. Brazausko taurę iš Vilniaus jachtklubo! Idėja susiburti į "chebrą" pasiteisino, ir kaip sakė kolegos - 
Stenlio taurė grįžo į Klaipėdą. 


Total:
II/9 grupėje
I/13 rėmėjų regatoje
III/46 bendroje įskaitoje
I vieta klubinėje įskaitoje VOBSK Žalgiris


















Nuotraukos:
Kapitonienė G. Kudzevičienė, Rokas Arbušis, Simona Minė, ir kiti draugai... Ačiū jums visiems.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą